pátek 28. září 2012

Autorské šílenství #1

Toto meme pochází z hlavy Wolf Draven a já se do něj chtěla připojit od chvíle, co jsem jej kdesi zahlédla. Chvíli mi trvalo vymyslet, kterého autora/autorku bych ráda zveřejnila prvního/první, a když jsem na to přišla, musela jsem počkat, dokud nebudu mít v rukou i její poslední knihu. V této rubrice budu občas zveřejňovat i mangu, protože ráda mluvím o věcech, co pravděpodobně nikoho nezajímají :D

První autorské šílenství je věnováno J. K. Rowlingové. Není mou nejoblíbenější spisovatelkou, její knížky nejsou mými nejoblíbenějšími, ale jako mnozí z naší generace jsem s Harry Potterem vyrůstala. První díly jsem začala číst v roce 2001, v roce 2007 jsem o prázdninách, před mým nástupem do oktávy, četla poslední díl (v angličtině). Harry Potter mě provázel od dvanácti do osmnácti let. Díky němu jsem poznala, co je to fandom, co jsou fanfikce, poznala a potkala několik fajn lidí, zdokonalila se v angličtině a poznala jednu z mých oblíbených literárních postav - Severuse Snapea - a abych pravdu řekla, knížky o Harry Potterovi budou mít navždy místo v mém srdci. A stále se k něčemu, co má s HP něco společného, vracím. Ať už to jsou filmy, nějaká ta fanfikce nebo Pottermore (jsem ve Zmijozelu, kdyby to někoho zajímalo).

A zde je má polička věnovaná pouze Harry Potterovi:
Ano, jsem tak trochu blázen a mám celou sérii dvakrát, jednou v češtině a podruhé v angličtině. Holt jsem byla na pátý díl natěšená, přece jen tam byla několikaletá pauza, tak jsem si jej pořídila, jak vyšel v originále, pak dokoupila i díly předchozí a šestka a sedmička v angličtině už byly samozřejmostí.

A dnes jsem si byla koupit The Casual Vacancy, kterou jsem do poličky přidala kvůli fotce. Ještě nevím, kde bude její místo, jestli s HP nebo v knihovničce (tohle je jen police na zdi). Knížku jsem už začala číst, nejsem nijak daleko, ale zatím se mi to líbí. Atmosféra, která příběh obklopuje, je něco, co se mi prozatím docela strefilo do vkusu. Tak uvidíme :) Na knížku jsem se docela těšila, tak doufám, že mě nezklame. Ale to asi každý.

A tu je ještě pohled na obálky. Každý je samozřejmě zná, ale přidávám je pro kompletnost (a aby byl příspěvek podobný těm budoucím).
První díl Harryho Pottera mám až ve druhém vydání... špičatý kloubouk je stejně hezčí :D Má nejoblíbenější obálka je pro pátý díl anglické verze.

1 komentář:

  1. Miluju Harryho Pottera :D
    Jinak k tvé otázce u mě na blogu - ano, studuju historii (bohužel-bohudík) na JČU, takže s paní Bednaříkovou jsem se nesetkala, jen s jejími knihami a to mi stačí :D

    OdpovědětVymazat