sobota 15. září 2012

Colleen čte Karla Maye

Zhruba od svých deseti či jedenácti let jsem přímo hltala knížky Karla Maye, které jsem našla v naší knihovně na sídlišti. A nebylo jich zrovna málo, ale i přesto jsem do dneška všechny knihy, které bych chtěla, nepřečetla, protože jsem se s Mayem v éře Harryho Pottera jaksi rozloučila.
Před pár dny se mi po mayovkách ale zastesklo a z knihovničky si vzala první díl Vinnetoua vydaného nakladatelstvím Toužimský&Moravec v roce 2006. Bohužel to jaksi nebylo ono, protože jsem „vyrůstala“ na pětidílné verzi od Návratu z devadesátých let, kterou jsem si taky hned následují den šla vypůjčit do knihovny. Zároveň se zrodil i nápad: proč si nepřečíst vše znovu.
Tvorba Karla Maye je samozřejmě velmi obsáhlá, proto jsem se pro začátek rozhodla přečíst pouze knihy, kde vystupují Old Shatterhand/Kara ben Nemsí, Vinnetou a Hadží Halef. I tak jich není zrovna málo.

~ s Vinnetouem
Vinnetou
  - Indiánské léto [právě čtu]
  - Rudý gentleman
  - Na válečné stezce
  - Do věčných lovišť
  - Vinnetouův odkaz
Old Surehand
Supové Mexika
Syn lovce medvědů
Duch Llana Estacada
Petrolejový princ
Poklad ve Stříbrném jezeře
Černý mustang
Vánoce
povídky: 
  - Blizzard
  - Synové Upsaroků
  - Petrolejový požár

~ s Halefem
Ve stínu padišáha
  - Pouští
  - Divokým Kurdistánem
  - Z Bagdádu do Cařihradu
  - V balkánských roklinách
  - Zemí škipetarů
  - Žut
V říši stříbrného lva
Ardistan a Džinistan
Na věčnosti
V zemi Mahdího

~ ostatní
Na Rio de la Plata
V Kordillérách

Doufám, že tohle své předsevzetí splním a knížky postupně opravdu všechny přečtu. Z tohoto taky vyplývá, že o Mayovi a jeho knihách zde bude čas od času řeč, protože jeho příběhy a postavy mě v mládí hodně ovlivnily a i dnes v řádcích knih nacházím věci, pasáže, které stojí za to si zaznamenat.

Žádné komentáře:

Okomentovat