středa 19. září 2012

Ota Pavel - Smrt krásných srnců

1. Proč jsem si vybrala právě tuto knihu?
Povinná četba.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
rybaření
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
obchodovat
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Smrt krásných srnců je sbírka povídek, které spojuje vypravěč a hlavní postava, tj. vypravěčův tatínek. Ostatní postavy mají jen okrajovou roli, proto na tento bod nemůžu nějak vhodně odpovědět.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Nevím, jestli je vhodné to zmiňovat, ale mám trochu slabost pro příběhy, které se odehrávají v průběhu války. Vždy je z nich cítit pocit úzkosti a lítosti nad tím, co se stalo, jak to lidi tehdy ovlivnilo. Především pokud je vypravěčem někdo, kdo to období zažil... povídky Smrt krásných srnců a Kapři pro wehrmacht mi skoro vehnaly slzy do očí.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Negativum nemám.
Mé hodnocení: 4,5/5
Z obrázku je vidět, že jsem nečetla přímo povídkovou knihu Smrt krásných srnců, ale výbor Zlatí úhoři. Z toho jsem ale přečetla pouze povídky patřící do knihy Smrt krásných srnců. Bohužel nemám teď dost času na to, abych si knížku přečetla celou, i když se mi všech sedm povídek hodně líbilo, proto je možné, že k výboru později vrátím.

Pavel, Ota. Zlatí úhoři. Praha: Československý spisovatel, 1988, 190 s.
přečteno: září 2012; délka četby 1 den

2 komentáře:

  1. Povinnou četbu jsem nikdy moc ráda neměla, ale Smrt krásných srnců byla dobrá, docela mě bavila. I film se mi líbil. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já taky ne, ale jak jsem teď na VŠ a čtu víc českých autorů, tak trochu měním názor. Ale je to dílo od díla, autor od autora... Film jsem neviděla, ale uvažuju o tom, protože se mi povídka fakt líbila.

    OdpovědětVymazat