čtvrtek 20. září 2012

Eoin Colfer - Artemis Fowl a atlantský komplex

1. Proč jsem si vybrala právě tuto knihu?
Sérii Eoina Colfera Artemis Fowl čtu od první chvíle, co u nás začala vycházet, což bylo v roce 2002. K dnešku je to série, kterou následuju a kupuju nejdéle, a jelikož jsem po přečtení zjistila, že tento díl není závěrečným dílem, jak jsem si celou dobu myslela, vypadá to, že má "éra Artemise Fowla" bude ještě nějaký čas pokračovat.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
smrtelné čtyřky
3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
změnit
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Kdybych mohla, chtěla bych být Julií a mít její talent na bojová umění.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Co bych tak vyšvihla... ocenila jsem, že Klusák byl poprvé v terénu a nepomáhal našim hrdinům jen ze své „kanceláře.“
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Série Artemis Fowl je pro mě v první řadě o Artemisovi. V tomhle díle se bohužel Artemis dostává do pozadí, protože trpí nemocí zvanou atlantský komplex, a místo něj dostane místo na výsluní Orion, Artemisovo druhé já, který je přesným opakem Artemise. Vyjměte geniálního zločince a příběh cosi ztratí. Orion byl chvílemi zábavný, ale nebyl to Artemis... Proto mi tentokrát i trvalo dostat se pořádně do příběhu.

Další věc, která mi tentokrát nesedla, byl zločinec. Do té doby, než jsme znali jeho pravý cíl, mi byl celkem sympatický, ale... musím říct, že zločin pro lásku je jednou z věcí, které moc nemusím. I přes těchto pár výhrad měl příběh hodně zábavných a dobrých momentů, spoustu z nich díky Slámovi, kterého jsem si za ta léta opravdu oblíbila, a Orionovy průpovídky taktéž pobavily. Bohužel počítám sedmý díl Artemise k mému nejneoblíbenějšímu dílu a doufám, že osmý díl mi zase vrátí zpátky „mého Artemise.“

Jak jsem zmínila na začátku, myslela jsem si, že tento díl je závěrečným dílem, proto mě otevřený konec se skoro cliffhangerem hodně překvapil (i když jsem své tušení měla už padesát stránek před koncem. Opravdu to nevypadalo na to, že by se v tak malém počtu stran mohlo všechno vyřešit). Po dočtení jsem zjistila, že opravdu následuje ještě osmý díl, tentokrát závěrečný, který v zahraničí vyšel v červenci. Na goodreads má prozatím mnohem lepší hodnocení než sedmý díl, proto věřím, že nebudu zklamaná, až se mi dostane do rukou.
Mé hodnocení: 3/5
Colfer, Eoin. Artemis Fowl a atlantský komplex. Praha: Albatros, 2011, 308 s.
přečteno: září 2012

Žádné komentáře:

Okomentovat